Even voorstellen Wij zijn woCom, een woningcorporatie in Someren. Wij vinden het belangrijk dat iedereen fijn kan wonen. Daarom bouwen, beheren en verhuren wij sociale huurwoningen in de gemeenten Asten, Cranendonck, Heeze-Leende, Helmond, Laarbeek en Someren. Ongeveer 8.500 woningen in totaal. Dat doen we al meer dan honderd jaar. Samen maken we oplossingen mogelijk. Als echte woCommer ben je betrokken bij je werk, neem je verantwoordelijkheid en werk je samen met bewoners, collegas en netwerkpartners. Sluit je aan bij woCom en maak samen met ons het verschil! We hebben een leuke plek vrij voor een medewerker Planning & Control.
Business consultant
Jouw uitdaging Als medewerker Planning & Control heb je een verantwoordelijke taak binnen woCom. Zo houd je je bezig met vastgoedwaardering, financiële doorrekening van vastgoedprojecten, analyse van bedrijfsprocessen en rapportages binnen de P&C cyclus. Zo ziet jouw werkdag eruit Eerst wat belangrijk is: een goede kop koffie en even bijkletsen met je collega s. Het geeft je energie voor de taken die wachten. Als eerste taak start je met het verzamelen van de data van de nieuw opgeleverde woningen om de marktwaardering juist te berekenen. Daarna staat een controle van de huurprijzen op je agenda. Je bekijkt of de nieuwe verhuringen van de afgelopen maand tegen de juiste prijs zijn verhuurd. Je weet hoe woCom hecht aan je advies en je doet de procescoach Verhuur enkele suggesties om het verhuurproces te verbeteren. Tegen het einde van de ochtend stort je je op een financiële analyse van de beheerkosten over de eerste vier maanden van het jaar. Dit is cruciaal, want later op de dag heb je een overleg met de manager Bedrijfsvoering om samen de prognose van de beheerkosten voor 2025 op te stellen. Na een lunchwandeling met collega s is je blik weer fris en richt je je op de voorbereidingen voor de financiële meerjarenbegroting van 2026. Je denkt graag vooruit en buigt je over de gegevens die je voor de meerjarenbegroting nodig hebt van de budgethouders. Bij de pantry spreek je een collega van de afdeling vastgoed. Hoe verloopt het nieuwbouwproject? Blijft alles binnen budget? De procescoach Vastgoed roept je erbij om mee te kijken naar de onderhoudskosten. Je sluit de dag af met een check van je mailbox en een blik op je agenda: de jaarlijkse financiële verantwoording aan de Autoriteit Woningcorporaties moet ingepland worden. Alles onder controle. Die computer gaat uit. En je schakelt ook echt af. Want woCom begrijpt dat een belangrijk stuk van je leven zich buiten werktijd afspeelt.
Bedrijfseconomie: Controlling (Hbo)
Functie: finance en control medewerker
Toelichting: None
Talen: Nederlands
Dit ben jij Als organisatie kijken we het allereerst naar jou als persoon. Je bent gedreven, leergierig en je werkt graag voor en met mensen. Echt een teamplayer die goed kan communiceren. Met eigenaarschap en verantwoordelijkheidsgevoel. Het volgende heb je in de pocket: Een hbo werk- en denkniveau, Analytisch inzicht en je legt makkelijk verbanden, Minimaal drie jaar ervaring in een financiële functie, uitgebreide kennis van Excel. Wij bieden jou Een uitdagende baan, voor 32 tot 36 uur per week, met veel ruimte voor eigen invulling. We starten altijd met een jaarcontract en zetten dit graag om in een contract voor onbepaalde tijd. Je krijgt een goed salaris, ingedeeld in schaal K, met een bruto maandsalaris tussen 4.804,- en 6.493,-, afhankelijk van wat je meebrengt. Dit is op basis van een 36-urige werkweek. De overige arbeidsvoorwaarden zijn uiteraard ook uitstekend: een goed pensioen, jaarlijks ruim vijf weken aan verlofdagen, de mogelijkheid om extra verlof te kopen, een vitaliteitsbudget van 250,- netto per jaar en gezellige personeelsuitjes en -feestjes. Aandacht voor wie je bent en wat je nodig hebt, ook als het gaat om de werk-privé balans. Hybride werken is zeker mogelijk. Je krijgt een laptop, telefoon en faciliteiten voor thuiswerken.