User experience (ux) designer
Je duikt de organisaties in om ze te helpen met het verder vormen van ideeën die voortkomen uit de verschillende (klantreis)sessies. Je zorgt voor de beeldvorming van de mogelijkheden en buy-in (draagvlak) bij de verschillende (overheids)organisaties in de keten ‘ik ben nabestaande geworden’ en ‘ik word 18 jaar’. Je zorgt voor een gedragen visie en commitment op de voorgestelde oplossingsrichting bij de betreffende stakeholders (voor implementatie). De activiteiten die horen bij het realiseren van de opdracht zijn: • Onderzoeken/beoordelen van de reeds opgehaalde informatie van de levensgebeurtenissen • (mee)organiseren van klantreizen • Onderzoeken, herkennen en begrijpen wat de belangrijkste elementen zijn van de verschillende vraagstukken en de onderlinge samenhang. Zorgt hier voor het overzicht. • Het opstellen en hanteren van kwaliteitsnormen m.b.t. de uitvoering van het werk • Ontwikkelen van low- t/m high fidelity proto types om het gedrag van de ‘klant’ in beeld te brenger om de beleving te optimaliseren • Activeren en verbinden van de stakeholders d.m.v. low- t/m high fidelity prototypes. • Uitdragen/borgen van vakkennis. Voor het team maar ook breder binnen de overheid (kennisplatform) • Bijdrage leveren aan de doorontwikkeling van de methodiek en de inhoudelijke klantreizen binnen de overheid. Welke resultaten zal de professional dienen te behalen gedurende de opdracht: (afhankelijk van de uitkomsten per klantreis): - (her)ontwerp specifieke service - Customer journey map (per actielijn kunnen dit verschillende maps zijn) (Conceptplaten zijn deelresultaten die met de stakeholders/klanten getoetst worden - Afgestemde/gedragen prototypes - Service blueprint - Opgestelde kwaliteitsnormen - Waardevolle bijdrage aan standaard methodiek voor levensgebeurtenissen voor de overheid Wanneer is de opdracht afgerond en beëindigd: De opdracht is afgerond als de klantreizen voor de levensgebeurtenissen (en de generieke we