Job 1000 van 1000


Report this listing
Solliciteren



Bestuurlijk Juridisch Adviseur, Groningen


In het kort

Je gaat adviseren over complexe juridische en bestuurlijke vraagstukken, werken met diverse wet- en regelgeving, en bijdragen aan bestuursrechtelijke zaken binnen het sociaal domein en informatieverzoeken. Een veelzijdige functie met impact!

Over de gemeente Stadskanaal

De Gemeente Stadskanaal vervult een centrumfunctie voor haar omgeving. De vele bedrijven, winkels, zorgvoorzieningen en recreatiemogelijkheden maken het wonen, werken en recreëren aantrekkelijk. Stadskanaal heeft ongeveer 32.500 inwoners, verdeeld over verschillende kernen en dorpen. Deze zijn gelegen in een groene omgeving, het veenkoloniale kanaallandschap en het lichtglooiende Westerwoldse zandlandschap.

De ongeveer 320 betrokken medewerkers van de gemeente Stadskanaal geven gezicht aan de dienstverlening die wij dagelijks leveren. Om onze ambities te realiseren werken we samen met buurgemeenten, het bedrijfsleven en het maatschappelijk veld.

Het team

Juridische Zaken is een gedreven team van vijf professionals en maakt deel uit van het team Communicatie & Juridische Zaken. Hoewel iedere jurist zijn eigen specialisme heeft, werken we vanuit een brede, generalistische aanpak. We zijn de juridische schakel tussen de bestuursorganen van de gemeente, de ambtelijke organisatie en de inwoners. Naast onze rol als juridisch adviseurs dragen we ook de verantwoordelijkheid voor het secretariaat van de Commissie Rechtsbescherming. Een dynamische en veelzijdige werkomgeving waarin geen dag hetzelfde is!

Wat ga je doen?

Als Adviseur Bestuurlijk-Juridisch speel je een sleutelrol in het adviseren over complexe juridische en bestuurlijke vraagstukken. Je werkt met een breed scala aan wet- en regelgeving op nationaal, provinciaal en gemeentelijk niveau. Jouw expertise zet je in op bestuursrechtelijke zaken binnen het sociaal domein, subsidieverstrekkingen en informatieverzoeken in het kader van de Wet open overheid. Waar nodig adviseer je ook over het ruimtelijk domein en privaatrechtelijke vraagstukken. Kortom: een veelzijdige functie met impact!

Functie-eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde dat met het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt en de gemeente Stadskanaal géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand mag komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Stadskanaal. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Aan deze uitvoeringsvoorwaarde wordt niet voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in juridische richting.
  • Aantoonbare werkervaring met bestuursrecht, publiekrecht of privaatrecht.
  • Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 1040 uur kosteloos indienst te treden bij de opdrachtgever.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur.
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • CV maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Functie-voorstel

  • Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau in de richting van rechten (pré).
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen een gemeente (pré).
  • Aantoonbare werkervaring met het juridisch adviseren van het bestuur (pré).
  • Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein (pré).
  • Enkele jaren relevante werkervaring is een pré.
  • Het vermogen om zelfstandig te werken, maar ook de waarde van samenwerking en intervisie te herkennen en te benutten.
  • Een positieve instelling en een professionele houding.
  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden.
  • Een drive om kennis te delen en collega’s te ondersteunen, bijvoorbeeld door middel van trainingen en presentaties.

Afsluiting

De sluitingsdatum van deze opdracht is de harde deadline van onze opdrachtgever.

Om je krachtig voor te kunnen dragen hebben wij minimaal één werkdag nodig om samen met jou alle bescheiden in orde te maken.

Wanneer je interesse hebt in deze opdracht en overtuigd bent van een sterke match, reageer dan direct!

Naast een actueel en op de opdracht gericht CV zullen wij altijd vragen om een bondige persoonlijke motivatiebrief (inclusief een toelichting per functie-eis en -wens) en een indicatief uurtarief/maandloon.

Op basis van deze informatie kunnen wij voor je aan de slag! We nemen contact met je op om alle verdere details goed door te nemen en duidelijke afspraken met je te maken.

#J-18808-Ljbffr

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht