Zorgen dat we als organisatie de goede dingen doen, en die dingen ook goed doen”, dát is waar kwaliteit om draait. In open dialoog met je collega’s in de zorg onderzoek jij als analytische professional de kwaliteit van onze zorg, draag je bij aan verbeteringen en help je deze te borgen in de praktijk.
In deze afwisselende functie als kwaliteitsmanager heb je een analytische en onderzoekende rol. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor één of twee business units als het gaat om alles wat met kwaliteit te maken heeft. Je gaat in gesprek met afdelingen, benoemt aandachtspunten en ondersteunt de BU’s met informatie over kwaliteitskaders en incidentmeldingen. Je helpt bij het opstellen van rapportages, maakt en bespreekt kwaliteitsrapportages, bespreekt deze met betrokkenen en voert audits uit. Daarnaast behandel je klachten en voer je – wanneer nodig – onderzoeken uit naar calamiteiten. Als sparringpartner voor het management draag je samen verantwoordelijkheid voor de kwaliteit en veiligheid binnen de organisatie. Je signaleert verbeterpunten én positieve ontwikkelingen, en weet deze om te zetten in heldere adviezen.
Je werkt onder regie van, en in nauwe samenwerking met, de kwaliteitsmanager GWCA. Samen met je collega’s binnen het kwaliteitsteam vorm je een klein, hecht team dat zich richt op het analyseren en verbeteren van de kwaliteit en veiligheid van onze zorg- en hulpverleningsprocessen. Binnen dit team wissel je kennis en inzichten uit en werk je samen aan concrete verbeteringen. Zo draag je direct bij aan de verdere professionalisering van onze zorg.
Een functie binnen het team Kwaliteit is een mooie uitdagende stap. Je leert met een helikopterview kijken naar de zorg, rode draden analyseren en hierover adviseren. Daarbij ontwikkel je een brede visie op kwaliteit en krijg je nieuwe instrumenten en inzichten om die visie in de praktijk te brengen. Kortom: een uitdagende functie waarin je bijdraagt aan het doen van de goede dingen – én die dingen goed doen.
Het Leger des Heils is er voor de meest kwetsbaren in de samenleving: mensen zonder helper. Vanuit een christelijke motivatie verlenen wij hulp aan kwetsbare mannen, vrouwen en kinderen die ondersteuning nodig hebben op het gebied van (geestelijke) gezondheid, (beschermd) wonen, financiën, werk en opvoeding. Per jaar staan meer dan 6.000 professionals en 12.000 vrijwilligers van het Leger des Heils klaar voor 75.000 mensen. Meer informatie over ons werk vind je op Team: Je bent onderdeel van het team Kwaliteitsmanagement. Dit team werkt als stafafdeling voor de organisatie en bestaat uit een senior kwaliteitsmanager en drie kwaliteitscollega’s die allemaal een Business Unit ondersteunen. Daarnaast verdelen jullie onderling kwaliteitstaken zoals privacy, klachtafhandeling en het bijhouden van het lokale kwaliteitshandboek.
We komen graag met jou in contact om jouw wensen en onze mogelijkheden te bespreken. Solliciteren kan eenvoudig via de button ‘Solliciteer direct’ bij de vacature op Wil je eerst meer weten over de functie? Neem dan gerust contact op met Anne van der Lei (Kwaliteitsmanager) via 06 – .
#J-18808-Ljbffr