OmnicomMediaGroup is een wereldspeler op het gebied van media, advertising en marketing performance en bestaat uit de labels PHD, OMD (de mediabureaus), Annalect (onze in-house tech hub) TRKKN (Google marketing partner) en TransAct (E-commerce). Ons doel is onze klanten nóg succesvoller te maken. Door ze te laten shinen op die plekken waar het opvalt . In de stortvloed van advertenties en informatie springen de campagnes van onze klanten eruit. Welke dat zijn? Wat denk je van McDonalds, Renault, Warner Bros en PepsiCo? Online, offline, van Instagram tot billboard, we raken mensen. En dat doen we zo goed dat het awards oplevert. De AMMA, SpinAward, Effie, SponsorRing, ze prijken allemaal in de prijzenkast van Omnicom Media Group.
Bij OMD zoeken we een Social Media Director die klaar is om onze klanten naar digitale excellentie te leiden. In deze rol ben je de architect achter de social media strategieën die niet alleen aandacht trekken, maar ook duurzame resultaten leveren. Dit is een kans om je stempel te drukken op de digitale toekomst van de grootste merken ter wereld, zoals L’Oréal, McDonalds, Mercedes-Benz, en PepsiCo. Interessant? Lees vooral verder!
Jouw rol:
Als Social Media Director ben je het brein achter de social media strategieën van jouw eigen portfolio aan merken. Je draagt de verantwoordelijkheid voor het opstellen en uitvoeren van deze strategieën, waarbij je leiding geeft aan een toegewijd klantenteam. Samen met dit team streef je naar het behalen van optimale resultaten en zorg je ervoor dat elke campagne zijn doelstellingen overtreft. Dit alles doe je in samenwerking met onze communications collega’s (de collega’s die het day-to-day contact onderhouden met onze klanten) en een groep van social media specialisten en executives die jouw visie vertalen naar concrete actieplannen en je helpen met optimalisaties en rapportages.
Wat we van jou verwachten:
Wie zoeken we:
We zijn op zoek naar een kandidaat die niet alleen ervaring heeft met social media advertising, maar ook iemand die sterk in zijn schoenen staat en niet terugschrikt voor het nemen van beslissingen. Je bent in staat om zowel klanten als collega’s te inspireren met jouw creatieve ideeën en hebt een proactieve, 'can-do' mentaliteit. Verder ben je iemand die:
Wat bieden wij:
OMD staat voor innovatie, creativiteit en groei. Wij bieden een werkomgeving waar je ideeën werkelijkheid kunnen worden en waar je deel uitmaakt van een internationaal netwerk van professionals. Bij OMD kies je voor een organisatie die investeert in jouw ontwikkeling. Neem zelf de regie over jouw groei in handen en wij faciliteren de mogelijkheden om jezelf te overstijgen. Tevens wordt je onderdeel van het wereldwijde Omnicom Media Group netwerk, waarbij je toegang krijgt tot kennisdeling en de mogelijkheid om internationale ervaring op te doen. Daarnaast bieden wij:
Bij OMD geloven we, dat we in een markt die meer dan ooit verandert, in staat moeten zijn om sneller en effectiever, betere keuzes te maken voor onze klanten waarmee we hen succesvol laten zijn. Dit doen we door onderscheidende data-gedreven kennis over markten, merken en doelgroepen te genereren, te beoordelen en te implementeren. Ons motto is daarom: Better Decisions, Faster. Dit is wat we dagelijks nastreven voor de mooiste merken, zoals L’Oreal, Levi’s, Bacardi, Mercedes-Benz, McDonald’s en PepsiCo.
Geïnteresseerd?
Ben jij de Social Media Director die we zoeken? Stuur dan je CV en motivatiebrief naar Ryan van Talent Acquisition via We kijken uit naar je sollicitatie en hopen je snel te mogen verwelkomen in ons team!