Job 1000 van 1000


Report this listing
Solliciteren



Manager of Customer Success


Customer Success Team Lead (40u - Amsterdam)

Voor een snelgroeiend SaaS-bedrijf in de regio Amsterdam zoeken wij een Customer Success Team Lead. Krijg jij energie van het aansturen van een team én het bouwen aan sterke klantrelaties? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Functie

Voor onze klant zoeken wij een inspirerende en resultaatgerichte Customer Success Team Lead. Als Customer Success Team Lead ben je verantwoordelijk voor het dagelijks begeleiden van de Customer Success Managers en zorg je ervoor dat klanten optimaal gebruikmaken van het SaaS-platform. Je combineert leidinggeven met een eigen klantenportefeuille, waardoor je weet wat er speelt bij zowel klanten als collega’s. Ongeveer 20–30% van je tijd besteed je aan coaching en teambegeleiding, en 70–80% aan je eigen klanten en strategische Customer Success-activiteiten. Naarmate het team verder groeit (verdubbeling verwacht), zullen de leidinggevende taken toenemen.

In deze uitdagende rol geef je leiding aan het Customer Success-team (4 FTE), houd je overzicht over de voortgang, uitdagingen, implementaties en optimalisaties, en stuur je bij waar nodig. Je coacht het team, verbetert processen en geeft zelf inspirerende en overtuigende (validatie)presentaties aan klanten. Samen met het team optimaliseer je de accounts, zodat alle klanten de maximale waarde uit het platform halen. Jouw vermogen om feedback en (klant)data te analyseren is essentieel voor toekomstige verbeteringen aan het product, het CRM, de workflows en het stakeholdermanagement bij klanten.

Verantwoordelijkheden

  • Proactief leidinggeven, coachen en professionaliseren van het Customer Success-team;
  • Leiden van teammeetings, prioritering en voortgangsbesprekingen;
  • Signaleren van nieuwe kansen en optimaliseren van processen, workflows en klantcommunicatie;
  • Beheren van je eigen klanten (onboarding, adoptie, producttraining en relatiemanagement);
  • Bewaken van teamresultaten, hoge klanttevredenheid en klantretentie (er is weinig churn!);
  • Zorgen voor goede samenwerking en afstemming met andere afdelingen (Product, Sales en Customer Support);
  • Verder professionaliseren van het CS-team en commerciële kansen signaleren.

Profiel

  • Minimaal 4 jaar ervaring in Customer Success Management of een vergelijkbare klantgerichte rol, bij voorkeur in een SaaS- of tech-omgeving;
  • Meerdere jaren ervaring met het coachen of aansturen van collega’s;
  • Sterk in communicatie, stakeholdermanagement en leiderschap;
  • Je kan goed analyseren en denkt in processen, data en schaalbaarheid;
  • Je werkt graag mee aan het bouwen van duidelijke structuur en visie binnen een organisatie;
  • Vloeiend in Nederlands en Engels.

Wat krijg je terug?

  • Een uitdagende rol met veel verantwoordelijkheid en ruimte om impact te maken;
  • Een goed salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Flexibele werktijden en een informele en prettige (office-based) werkomgeving in Amsterdam;
  • Mogelijkheden voor verdere professionele en persoonlijke ontwikkeling;
  • De kans om een belangrijke bijdrage te leveren aan de verdere groei en professionalisering van het Customer Success-team.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht