Job 1000 van 1000


Report this listing
Solliciteren



Key Account Manager Foodservice


Voor Baker & Baker zoeken wij een daadkrachtige en stevige Key Account Manager die zelfstandig zorgt voor verdere businessgroei bij een aantal belangrijke groothandels en eindklanten .

De organisatie biedt

  • Zelfstandige verantwoordelijkheid voor belangrijke key accounts in foodservice, een mix van groothandels en eindklanten
  • Werken bij een Benelux-organisatie waar sterk key accountmanagement steeds belangrijker wordt
  • Functioneel coachen van de National Account Managers
  • Een plek bij een innovatieve en internationale speler in bakkerijproducten, gespecialiseerd in brood, gelamineerde producten en American bakery
  • Een compact en informeel team waar open en direct gecommuniceerd wordt
  • Fulltime functie, hybride werken mogelijk (3 dagen op kantoor)

Kandidatenprofiel

  • 6+ jaar relevante saleservaring met key accounts in foodservice, liefst met groothandels én eindklanten (B2B)
  • Trackrecord in onderhandelingen en ervaring met het maken van business plannen
  • Strategisch inzicht, analytisch en cijfermatig sterk
  • Sterk in stakeholdermanagement, stevige persoonlijkheid met overtuigingskracht en daadkracht
  • Ondernemend, aanpakker, ambitieus, doorzettingsvermogen, resultaatgericht, zelfstandig, besluitvaardig, oplossingsgericht, hands-on, teamspeler
  • Vloeiend in Nederlands en Engels

Functiebeschrijving

Als Key Account Manager Foodservice zorg jij zelfstandig voor verdere businessgroei bij een aantal belangrijke groothandels en eindklanten. In jouw pakket valt Sligro of Bidfood. Daarbij komen anders groothandels, zoals Hanos, Horesca, Lekkerland en/of VHC. Het zwaartepunt van jouw focus ligt op grossiers en wordt verder aangevuld met accountverantwoordelijkheid voor eindklanten in leisure, horeca en/of healthcare. Denk hierbij aan klanten als Compass, Albron, Starbucks en Shell. Je werkt nauw samen met de National Account Managers om de business bij eindklanten uit te bouwen en hebt hierin functioneel een coachende rol. In deze rol help je mee aan de doorontwikkeling en uitvoering van de overall foodservice- en groothandel-strategie van Baker & Baker. Daarnaast ontwikkel jij een heldere onderhandelingsstrategie. Jij mobiliseert hiermee zowel de groothandels als het interne team. Ook investeer je in het op- en uitbouwen van langdurige, hechte partnerschappen met stakeholders in de gehele keten. Baker & Baker zoekt een daadkrachtige en stevige Key Account Manager Foodservice met ruime saleservaring, die begrijpt hoe de organisatie, groothandels en eindklanten zich tot elkaar verhouden. Ruime ervaring met het zelfstandig maken van deals en het voeren van (jaar)onderhandelingen is essentieel.

Competenties

  • Ondernemerschap en commercieel denken
  • Eigenaarschap
  • Netwerken en relaties bouwen
  • Overtuigingskracht en impact
  • Onderhandelen
  • Resultaat- en kwaliteitsgerichtheid

Over de organisatie

De bakkers van Baker & Baker creëren ‘moments of delight’ met een smakelijk bake-off assortiment in zowel zoete als hartige categorieën. Meer dan vijf miljoen van hun producten worden dagelijks in heel Europa – en daarbuiten - geconsumeerd. Op het kantoor van Baker & Baker in Amsterdam Zuidoost werkt het Benelux-team in informele, positieve sfeer aan verdere groei.

Solliciteren