Job 1000 van 1000


Report this listing
Solliciteren



HR-businesspartner


Zet jouw ervaring als HR-businesspartner in en werk aan een gezonde en inclusieve werkomgeving! Utrecht heeft jou nodig! Als HR-businesspartner ben jij de verbinder tussen HRM en het management van één of meerdere organisatieonderdelen binnen de gemeente Utrecht. Je adviseert het management over uiteenlopende HR-vraagstukken, zoals strategische personeelsplanning, organisatieontwikkeling, inclusie en duurzame inzetbaarheid. Samen zorgen jullie voor een werkomgeving waar medewerkers met plezier werken en inzetbaar blijven. Breng jij een achtergrond of perspectief mee dat ons team kan verrijken?   Dit is je werk Als HR-businesspartner werk je op strategisch-tactisch niveau samen met het management en vertaal je HR-beleid naar de praktijk binnen één of meerdere organisatieonderdelen van de gemeente Utrecht.  Je adviseert het management over uitdagende HR-vraagstukken, zoals strategische personeelsplanning, inclusie en diversiteit, leren en ontwikkelen, duurzame inzetbaarheid en complexe personele casuïstiek. Ook zal je organisatiewijzigingen begeleiden die vanwege bezuinigingen bij de Gemeente Utrecht kunnen ontstaan.   Als eerste aanspreekpunt voor het management, sta je zichtbaar en bereikbaar voor ze klaar. Je verdiept je in hun uitdagingen en ambities door de juiste vragen te stellen en scherp te zien wat er speelt. Je agendeert, coördineert, initieert en bent onafhankelijk en sturend in je advisering. Door jouw proactieve en signalerende aanpak zorg je ervoor dat het HR-beleid goed aansluit bij de uitdagingen van het organisatieonderdeel.   Deze drie rollen vervul je als HR-businesspartner   
  • Als adviseur voor de directeur en het managementteam help je hen om hun doelen te bereiken. Je stelt een HR-jaarplan op, voert de regie op de grote HR-thema’s en monitort de realisatie van de doelen.  
  • Als adviseur aan managers ben je de expert op het gebied van duurzame oplossingen voor individuele medewerkers, met name bij complexe situaties en vraagstukken over inzetbaarheid.   
  • Als verbinder voor een HR-beleidsthema dat voor heel de gemeente Utrecht wordt uitgevoerd, ben je deskundige binnen je afdeling en zorg je dat het beleid aansluit bij de uitvoering en de organisatie (en andersom).   
Je wordt gekoppeld aan een of meerdere (kleine) organisatieonderdelen, waar je de directeur en het managementteam adviseert. De verdeling van alle HR-businesspartners aan de organisatieonderdelen wordt regelmatig opnieuw ingedeeld, daarom verwachten we dat je flexibel aansluiting vindt bij verschillende klanten en inhoudelijke thema's. Dit is je werkplek De gemeente Utrecht biedt ruimte aan iedereen. We zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. Voor jou is er plek binnen de afdeling HR-Businesspartners, waar je samenwerkt met 22 collega’s die (senior) HR-businesspartner zijn voor (de directeuren van) de organisatieonderdelen. Kenmerkend voor de afdeling is collegialiteit en betrokkenheid, in een goede sfeer wordt er flink gewerkt aan de ontwikkeling van de rol van business partner. We zoeken een nieuwe collega die wil bijdragen aan een omgeving waar verschillende achtergronden, perspectieven en ervaringen samenkomen. De afdeling HR-Businesspartners is onderdeel van het organisatieonderdeel Mens & Organisatie (M&O). Samen met drie andere HR-afdelingen (Expertise, Recruitment en Services) adviseren we de organisatie bij het bemensen van de Utrechtse opgaven door het benodigde talent te vinden en binden en de duurzame inzetbaarheid van de medewerkers in al hun diversiteit centraal te stellen. We faciliteren een gezonde en inclusieve werkomgeving waar medewerkers het beste uit zichzelf halen.     De gemeente Utrecht is een dynamische organisatie met ruim 5000 medewerkers. We geloven dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina ( //   Lees hier ( // meer over onze organisatie.  Dit is jouw inbreng Wat jij kan, heeft Utrecht nodig! Zet jouw talent in en groei mee met de ambities van de stad. Met elkaar maken we er werk van. Om deze functie succesvol te kunnen invullen, is het belangrijk dat je beschikt over kennis en visie op het vakgebied HR, goede adviesvaardigheden en jezelf goed kan positioneren aan tafel bij het management. Jij brengt de volgende competenties mee Overtuigingskracht je kan anderen voor je winnen en draagvlak creëren voor je idee of standpunt. Je stemt af op de doelgroep en presenteert je argumenten overtuigend en stellig op het juiste moment.   Resultaatgerichtheid je onderneemt proactief concrete en doelgerichte acties om resultaten te behalen, zelfs in uitdagende situaties. Tegenslag weerhoudt jou er niet van om door te gaan.    Druk weerstaan je geeft grenzen aan en blijft effectief presteren, ook onder lastige omstandigheden, zoals tijdsdruk, tegenslag of emotionele confrontaties.  Organisatiesensitiviteit je hebt een scherp gevoel voor de interne dynamiek van de organisatie en kan je verplaatsen in verschillende belangen en posities.   Verder vinden we het belangrijk dat je het volgende meeneemt   
  • HBO/WO  werk- en denkniveau.  
  • Aantoonbare ervaring in een vergelijkbare rol als HR-businesspartner;  
  • Aantoonbare ervaring met organisatiewijzigingen is een pré.
Wij zijn op zoek naar een HR-businesspartner die ons belang voor culturele diversiteit en inclusie deelt en bevordert. Wij moedigen kandidaten van diverse achtergronden aan om te solliciteren en samen met ons te bouwen aan een meer inclusieve organisatie. Dit bieden we je Bij ons krijg je de gelegenheid om te werken aan jouw persoonlijke ontwikkeling, met uitdagende verantwoordelijkheden en in een omgeving met gedreven collega’s. Jij gaat niet alleen werken voor de gemeente, maar je zet je in voor de ruim 370.000 inwoners van onze mooie stad. Dit alles gebeurt op ons stadskantoor met uitzicht over de stad waar jij voor werkt. Tegelijk hoort daar een passend salaris bij. Onderstaand vind je ons aanbod     
  • Een 32 - 36-urige werkweek met een bruto maandsalaris tussen de € 4430,- en € 6308,- op basis van 36 uur (schaal 11). Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring. Inpassing in de tijdelijke aanloopschaal behoort tot de mogelijkheden.   
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% boven op je salaris. Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen wensen. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van extra verlofuren, het kopen van een fiets of extra (vakantie)geld.   
  • Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met de duur van een jaar, met de intentie tot een omzetting naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.  
  • Werken in het Stadskantoor Jouw thuisbasis is het stadskantoor van de gemeente Utrecht, het best bereikbare kantoor van Nederland, waar we waarde hechten aan zowel professionele als persoonlijke behoeften en overtuigingen. Op het stadskantoor vind je onder andere een stilteruimte voor iedereen die zijn of haar geloof wil belijden, of voor wie zich even terug wil trekken. Ook kolfruimtes zijn aanwezig.  
  • Je kunt hybride werken we werken voor een deel samen op kantoor en voor een deel thuis. Natuurlijk zorgen we dat je thuis ook een goede werkplek hebt, inclusief laptop, bureau en bureaustoel.    
  • Bekijk hier ( // een infographic over onze arbeidsvoorwaarden. Of kijk voor de volledige omschrijving naar deze ( // pagina.   
Dit is handig om te weten Enthousiast geworden om als HR-businesspartner aan de slag te gaan voor de gemeente Utrecht? Solliciteer dan direct, maar uiterlijk op  zondag 7 december. De procedure bestaat uit twee gespreksrondes. Een selectieassessment kan deel uitmaken van de procedure. De procedure bestaat uit twee gespreksrondes. We hopen voor de kerstvakantie onze nieuwe collega te selecteren, maak jij je agenda vrij? De eerste gesprekken worden gevoerd tussen 10-12 december. De tweede gesprekken worden gevoerd op 15 december.   Voor vragen over de inhoud van de vacature neem je contact op met Dana de Gier, Clustermanager HR-Businesspartners, . Voor vragen over de sollicitatieprocedure neem je contact op met Irina Bonder, Corporate Recruiter, .  Kom je op gesprek, dan maken we tijdens de eerste gespreksronde gebruik van een lijst met vaste (gestandaardiseerde) vragen. Aan alle kandidaten stellen we dezelfde vragen. Zo kunnen we de resultaten eerlijker vergelijken en krijgt iedereen een gelijke kans.  Acquisitie Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Met deze vacature werven wij zelf onze nieuwe collega. Commerciële telefoontjes van bemiddelingsbureaus hebben daarom geen zin. Klik hier ( // om in te schrijven in ons Marktplein inhuur voor onze inhuuropdrachten.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht