Ben jij een ervaren Wmo-consulent die klaar is voor een nieuwe uitdaging? Of werk je al als kwaliteitsmedewerker Wmo en zoek je een omgeving waar je echt impact kunt maken? Dan is dit jouw kans!
Gemeente Gooise Meren zoekt een tweede kwaliteitsmedewerker Wmo: een procesgerichte specialist met een duidelijke visie op kwaliteit, die energie krijgt van het verbeteren van processen en het verbinden van mensen. In deze rol werk je nauw samen met de manager Wmo, collega-kwaliteitsmedewerkers en juristen binnen het sociaal domein.
Wat je gaat doen
Als kwaliteitsmedewerker Wmo ben jij de schakel die beleid, uitvoering en verbetering met elkaar verbindt. Jij zorgt ervoor dat inwoners met een ondersteuningsvraag optimaal geholpen worden, door te werken met duidelijke processen, actuele werkinstructies en een professionele, lerende aanpak. Je signaleert trends en knelpunten in de uitvoering van de Wmo en gerelateerde regelingen en vertaalt deze naar praktische verbeteringen in werkwijzen en processen. Je werkt verbetervoorstellen uit en implementeert ze samen met het team. Daarnaast houd je werkdocumenten up-to-date en verwijder je wat niet meer relevant is. Je geeft collega’s feedback op dossiers, ondersteunt hen bij kwaliteitsontwikkeling en zorgt voor een juiste toepassing van wet- en regelgeving. Met jouw inzet stimuleer je kwaliteitsbewustzijn, neemt collega’s daarin mee en levert een actieve bijdrage aan interne én externe overleggen. Het team werkt momenteel aan het in kaart brengen van de processen. In de eerste periode zal het implementeren van de resultaten hiervan een belangrijk onderdeel van jouw takenpakket zijn. Om deze veranderingen succesvol door te voeren en collega’s hierin mee te nemen, is het van belang dat je affiniteit hebt met – of ervaring in – projectmanagement.
Wie jij bent
Je bent iemand die het grotere geheel overziet en daarbij steeds proactief meedenkt. Met jouw heldere visie op kwaliteit weet je beleid en uitvoering effectief aan elkaar te koppelen. Je schakelt moeiteloos tussen de behoeften van het team, de doelen van de organisatie en het perspectief van de inwoner. Samenwerken zit in je natuur. Je brengt mensen in beweging en creëert draagvlak. Tegelijkertijd hou je van structuur, stel je de juiste prioriteiten en durf je knopen door te hakken. Je communiceert duidelijk en begeleidt collega’s op een prettige manier.
Wat wij van je vragen
Wat wij jou bieden
Werken bij Gooise Meren
Bij Gooise Meren willen we elke dag beter worden – voor onze inwoners, ondernemers en voor elkaar. Dat doen we met mensen die weten waar ze voor staan en willen bijdragen aan een sterke, inclusieve samenleving. We zijn trots op onze gemeente en willen dat iedereen zich hier welkom en thuis voelt. Dagelijks zetten we ons in voor mensen die wat extra hulp kunnen gebruiken. Om te blijven groeien en onze ambities waar te maken, zoeken we collega’s die zich hier, samen met ons, vol overtuiging voor inzetten. Je krijgt volop ruimte om je rol vorm te geven en impact te maken. We waarderen initiatief, eigenaarschap en reflectie en vinden het belangrijk dat je jezelf kunt blijven ontwikkelen. Bovenal hebben we plezier in wat we doen, vieren successen en zijn trots op wat we samen bereiken.
Solliciteren?
Mooi! Solliciteer dan uiterlijk 3 december 2025 via het online sollicitatieformulier. Heb je vragen? Bel of mail met Karin Wattimena (Manager Wmo): 06- , De gesprekken zijn gepland op woensdag 10 december (eerste ronde) en maandag 15 december (tweede ronde).
Goed om te weten: Het raadplegen van openbare bronnen en het opvragen van referenties kan deel uitmaken van de selectieprocedure. Ook vragen wij een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).
Gooise Meren is een inclusieve werkgever. Wij streven naar een diverse organisatie en creëren een cultuur waar medewerkers zichzelf kunnen zijn.