Als Junior Engineer ben je het eerste aanspreekpunt voor technische vragen en incidenten binnen Team Picard. Dankzij jouw inzet zorgen we ervoor dat onze klanten én collega’s continu kunnen vertrouwen op een stabiele IT-omgeving. Je registreert meldingen, beoordeelt de urgentie, pakt zelf de supportcases op en schakelt door wanneer dat nodig is altijd met oog voor kwaliteit en snelheid.
Je werkt nauw samen met de Incident en de Problem manager en je collega’s aan een soepel lopend supportproces. Hier krijg je de ruimte om stap voor stap door te groeien van het oplossen van eerstelijns incidenten tot het oppakken van technische uitdagingen die dichter bij engineering liggen. Iedere dag biedt nieuwe kansen om te leren, kennis te delen en echt impact te maken op hoe onze IT-diensten draaien.
Jouw kerntaken en verantwoordelijkheden:
Ticketafhandeling & coördinatie
Jij bent het startpunt van onze service. Je ontvangt incident- en servicetickets via ons ITSM-systeem, e-mail en telefoon en zorgt dat ze altijd op de juiste plek terechtkomen. Je bewaakt de voortgang, houdt SLA’s scherp in de gaten en laat niets onder de radar verdwijnen. Binnen het 1ste-lijns team van twee personen verdeel je de werkzaamheden, bewaak je de balans en zorg je dat openstaande RITM’s en monitoringtickets actief opgevolgd worden. Jij zorgt dat alles blijft draaien zoals het hoort.
Technische ondersteuning
Van gebruikersaccounts in Keyhub tot VDI-aanpassingen: jij regelt het. Je helpt met storage uitbreiden, CPU-instellingen aanpassen en systemen herstarten. Problemen met OpenVPN certificaten? Jij lost ze op. Daarnaast signaleer je terugkerende issues en denk je mee over structurele verbeteringen, zodat onze dienstverlening steeds beter wordt.
Monitoring & rapportage
Je houdt onze systemen scherp in de gaten, analyseert monitoringalerts en signaleert trends. Wanneer je patronen ontdekt, anticipeer je en adviseer je over verbeteringen. Wekelijks evalueer je met het team de ticketkwaliteit en deel je je kennis, zodat we samen slimmer en sneller worden. Dagelijks stem je met de Incidentmanager de voortgang af en bespreek je knelpunten voordat ze groter worden.
Ondersteuning & communicatie
Jij bent de verbindende factor tussen support, engineers, ontwikkelaars en andere teams. Je houdt interne documentatie up-to-date en zorgt dat collega’s profiteren van de laatste kennis. Daarnaast houd je eindgebruikers en collega’s altijd op de hoogte van updates en voortgang duidelijk, vriendelijk en klantgericht.
Groei & ontwikkeling
Naarmate je ervaring groeit, breid je je taken uit met complexere werkzaamheden. Je neemt actief deel aan kennisdeling binnen het team en helpt mee de supportorganisatie verder te professionaliseren.
Wat breng jij mee?
Dit bieden wij:
Over Solvinity
Solvinity levert Secure Managed Cloud Services aan organisaties met hoge beveiligingseisen. Hiermee ondersteunt het bedrijf de (rijks-)overheid, gemeenten en toonaangevende organisaties in de financiële en zakelijke dienstverlening, zoals het ministerie van Justitie en Veiligheid, Politie Nederland, TransLink (OV-chipkaart), ING en ONVZ. Solvinity ontwerpt, bouwt en beheert de complexe platformen waarop bedrijfskritische applicaties veilig en optimaal functioneren. Daarnaast levert het bedrijf CI/CD, containertechnologie en ‘Stretched’ DevSecOps oplossingen voor softwareontwikkelaars.
Solvinity onderscheidt zich op het gebied van cybersecurity met een uitgebreid portfolio aan securitydiensten en -oplossingen en biedt, met een meerderheidsbelang in Securify.nl , aanvullende cybersecurity diensten. Daarnaast heeft het bedrijf certificeringen volgens (inter)nationale normen als ISO 27001, ISO 14001, ISO 9001, PCI DSS en heeft het als eerste MSP in Nederland SOC 1 en 2 compliance rapporten voor de gehele beheeromgeving van de private én Azure cloud. Solvinity behaalde in 2022 een jaaromzet van 62,6 miljoen euro met 275 medewerkers. Kijk voor meer informatie op , of volg Solvinity op LinkedIn en X.