Job 1000 van 1000


Report this listing
Solliciteren



Beleidsmedewerker BABW (bestuurlijke aanpak & bijzonder wetten)


Over de functie (24 - 36 uur)

Als Beleidsmedewerker BABW (bestuurlijke aanpak & bijzonder wetten) draag je bij aan een veilig en leefbaar Alkmaar door te adviseren over casussen op het gebied van openbare orde en veiligheid en het zorgvuldig afhandelen van beschikkingen. Je werk heeft direct zichtbare impact: van het beoordelen van een evenementenvergunning tot het opstellen van een dwangsom bij overtredingen in de openbare ruimte. In de praktijk betekent dit dat je schakelt tussen uiteenlopende vraagstukken. Zo kan je de ene dag in overleg zitten met politie, brandweer en organisatoren om een evenement veilig te laten verlopen, en de volgende dag casus beoordelen rondom illegale prostitutie of het messenverbod. Je bent een belangrijke schakel in de toepassing van bestuurlijke bevoegdheden van de burgemeester en levert daarnaast een bijdrage aan de verdere ontwikkeling van beleid.

Tijdens jouw werk komen de volgende taken voorbij:

  • Adviseren en juridische controle over vergunningverlening van vergunningen en ontheffingen (o.a. evenementen, gebruik gemeentegrond, openbaar water)
  • Beoordelen van rapportages en opstellen van dwangsommen bij overtredingen zoals dealen of messenverbod
  • Juridische controle en administratieve afhandeling van handhavingsbesluiten, inclusief bezwaar- en beroepszaken
  • Afhandelen van handhavingsverzoeken in de openbare ruimte en onderhouden van contact met interne en externe stakeholders
  • Bijdragen aan beleidsontwikkeling en het actualiseren van standaarddocumenten
  • Ondersteunen van werkzaamheden binnen het team en de unit veiligheid

Over de kandidaat

Ben jij iemand die juridisch sterk onderlegd is, graag de handen uit de mouwen steekt en complexe vraagstukken weet terug te brengen tot de kern? Dan pas jij perfect in ons team. Jij combineert analytisch vermogen met een praktische aanpak, weet wat er speelt in de samenleving en beschikt over een goed ontwikkelde bestuurlijke sensitiviteit. Jouw adviezen zijn helder, overtuigend en altijd afgestemd op de context waarin ze worden gegeven.

Wat breng jij mee:

  • Je bent accuraat en kunt hoofd- en bijzaken scherp onderscheiden, ook onder tijdsdruk
  • Je hebt een goed juridisch inzicht en weet dit te vertalen naar duidelijke adviezen, beleid en beschikkingen
  • Je bent communicatief vaardig: je haalt tijdens het lezen de juiste informatie naar boven, je schrijft helder, spreekt overtuigend en schakelt gemakkelijk met uiteenlopende stakeholders
  • Je bent leergierig en zoekt actief naar manieren om je kennis te verdiepen en bij te dragen aan beleidsontwikkeling
  • Je werkt graag samen in een team, maar staat ook zelfstandig stevig in je schoenen

Over het team

Werken binnen team BABW betekent werken in een dynamische en complexe omgeving, waar de prioriteiten per dag kunnen verschillen en flexibiliteit essentieel is. Je komt terecht in een klein, hecht team met korte lijnen en directe communicatie, waardoor we elkaar snel weten te vinden en snel kunnen schakelen. Dat zorgt voor veel verantwoordelijkheid en ruimte om écht impact te maken. Eigen ideeën en initiatief worden niet alleen gewaardeerd, maar actief gestimuleerd. We werken met humor, betrokkenheid en aandacht voor elkaar aan serieuze casussen binnen het domein van openbare orde en veiligheid.

Wij bieden jou

  • Een jaarcontract die we bij wederzijdse tevredenheid graag omzetten in een vast dienstverband. In enkele bijzondere gevallen kunnen er afwijkende afspraken gelden.
  • Een salaris passend bij jouw ervaring plus 17,05% vrij te besteden Individueel Keuzebudget (IKB). Je kunt dit laten uitbetalen, maar ook gebruiken voor opleidingen, pensioenkorting of om extra verlofuren te kopen.
  • Een reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer, een thuiswerkvergoeding, een thuiswerkbudget om je werkplek in te richten en 25 verlofdagen op basis van een fulltime dienstverband (36 uur).
  • Toegang tot ons uitgebreide leer- en ontwikkelplatform ‘My Learning Factory’ vol trainingen en e-learnings.
  • Een moderne werkplek waar wij plaats- en tijdsonafhankelijk werken. Je werkt waar jij dat wilt en nodig bent. Op zoek naar verbinding en contact met collega’s? Werk dan op kantoor. Rustig dingen uitwerken? Log gerust in vanuit huis.
  • Leuke en leerzame bijeenkomsten en heerlijke cappuccino’s in ons netwerkcafé!

Interesse of heb je nog vragen?

Enthousiast geworden om als Beleidsmedewerker BABW aan de slag te gaan bij de gemeente Alkmaar? Solliciteer vóór .

De gesprekken vinden plaats op dinsdagmiddag . We zouden het fijn vinden als je daarmee rekening houdt in je agenda.

Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met Walter de Jong via . Hij vertelt je graag meer.

Heb je vragen over de organisatie of de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Juliëtte Recourt (Werving & Selectie) via .

We kijken uit naar jouw sollicitatie!

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht