OMdat jij een positieve teamomgeving creëert en zo bijdraagt aan persoonlijke ontwikkeling en het behalen van resultaten!
Je gaat leiding geven aan de drie clusters Personeel en organisatie, Communicatie & Bestuur- en Managementondersteuning. De functie is nieuw en er is daardoor veel ruimte om er jouw eigen invulling aan te geven. Het team bestaat uit zo’n 20 fte en ondersteunt de organisatie om zich verder te ontwikkelen naar een aantrekkelijke, lerende en veilige organisatie die slagvaardig opereert. Van jou wordt gevraagd hen te faciliteren om hun werk goed te kunnen uitvoeren. Jij geeft richting en energie aan de diverse specialismen binnen het team en zorgt voor samenhang, ontwikkeling en resultaat. Jij kan van de inhoudelijk specialisten verwachten dat zij jou goed mee nemen op wat zij doen zodat jij dit zowel naar de afdelingsmanager en het management kunt vertalen en andersom.
Je beschikt over hbo werk- en denkniveau en hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare, bij voorkeur generieke, leidinggevende functie. Je hebt kennis van- en inzicht in het werken in een politiek en bestuurlijk krachtenveld. Daarnaast heb je ervaring met een omgeving waarin verschillende belangen een rol spelen en durf je hierin ook keuzes te maken.
Je herkent jezelf als analytisch, coachend en bent de resultaatgerichte kracht die het team helpt te excelleren. Affiniteit met communicatie, HR en/of bestuur-en management ondersteuning is een wens, we zijn echter niet specifiek op zoek naar een specialist op een van de onderdelen met leidinggevende ambities.
Werken bij het Openbaar Ministerie
Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Bij het OM werken ruim 6.500 medewerkers met diverse (culturele) achtergronden, opleidingen en kwaliteiten. Het is belangrijk dat alle collega’s zich bij het OM thuis voelen en gerespecteerd en gewaardeerd worden. Ook in talent en groei. Lees hier meer over diversiteit en inclusie.
Je komt te werken bij de Informatievoorziening Openbaar Ministerie (IVOM). De IV-uitdagingen voor het OM zijn omvangrijk en complex. In 2021 is om die reden het OM onderdeel IVOM opgericht. Om de komende jaren concrete, zichtbare stappen te zetten met verbeteringen in de informatievoorziening zijn er in de transitieaanpak scherpe keuzes gemaakt. We werken aan de volgende 5 meerjarige ambities: betrouwbare IV-dienstverlening, digitale weerbaarheid, modern en flexibel IT-landschap, toegankelijke en betekenisvolle informatie en een volwassen IV-organisatie. Dit doen we met meer dan 300 professionals, die zorgen dat onze ruim 6.500 OM collega’s probleemloos kunnen werken, elke dag opnieuw. Op 19 juni 2025 is er gestart met het verder professionaliseren van de IVOM organisatie, waarbij IVOM is ingedeeld in drie directies: Beheer, Vernieuwing en Strategie & Beleid.
De afdeling Bedrijfsvoering is rechtstreeks onder de algemeen directeur gepositioneerd i.v.m. de directie overstijgende thema’s waaraan wordt gewerkt.
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Dit bestaat uit geld (16,5% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Die tijd zijn bovenwettelijke uren, naar rato omvang dienstverband en leeftijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van het budget te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in extra verlof en andersom, of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
Wil je meer weten? Dan kun je contact opnemen met Alwin Mensink (Afdelingsmanager Bedrijfsvoering) via 06–of
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Maaike Kistemaker (Recruitment adviseur) viaof
Je kan je sollicitatiebrief en cv uploaden tot en met [job.deadline] o.v.v. vacaturenummer OM-[job.number] via de knop solliciteer hieronder.